Van de markt naar het web (deel 1)

Bij gebrande noten denkt men vooral aan dat kraampje op de markt. Bolly's heeft in plaats van het kraampje besloten zich te verdiepen in een webshop.

In dit eerste deel, lees je over het concept, wat toch echt wel voortkomt vanuit die traditionele marktkraam.

Hoe het begon

Een onderneming begint met een idee, een concept. Dit concept scherp je in de loop van de tijd aan en stel je bij. Dit was ook het geval bij Bolly’s.

Ik kreeg het idee om de gouden middenweg te serveren, creëren, te vinden. De middenweg tussen het zakje chips op de bank en de bitterballetjes op het terras.

Na verloop van tijd kreeg het idee steeds meer vorm. De vorm van het doosje. Dat doosje moest natuurlijk ook nog vorm krijgen qua inhoud.

Van de groothandel naar de markt

Nadat ik verschillende partijen en groothandels benaderd had, had ik nog steeds niet het "yes" gevoel. Dus zocht ik verder.

Toevallig woont er een paar huizen verderop een marktman. Een marktman met een notenkraam. Mijn bijna buurman, Arie Evers.

Toen het Bolly's doosje klaar was en ik deze had opgehaald, ben ik direct doorgereden naar buurman Evers. Hij was in zijn werkplaats, waardoor ik gelijk mijn verhaal met hem heb kunnen delen. Arie vond mijn concept leuk.

Ik vroeg hem of ik eens mee mocht naar de markt. Ik wilde kijken hoe het er daar aan toe gaat én wie er nu klant is bij zo'n marktman. Evers vond dit een prima plan. Enige tijd later stond ik bij Arie in de kraam op een markt in Huissen.

Daar heb ik erg veel geleerd, onder andere over de doelgroep. Later heb ik van grootmeester Arie ook nog tips mogen ontvangen voor het branden van de noten.

Die tips, die kwamen goed van pas!

Ontstaan-Bolly's-Deel-1

Heb je vragen?

Heb jij vragen over de mixen, de informatie of iets anders? Stel ze via ons contactformulier en wij komen spoedig bij je terug.

Bolly's volgen?

Dit bericht delen?

Op zoek naar een lekkere notenmix?